Thursday, March 17, 2011

Istakhdimha...

***Assalamualaikum.....

Kaaanat hazihil qissah fi hazas sobaah...hiya al'ibrah almuhimmah 'alayya.wa takuna ruuhul jadid
 
Al-waqtu: Fi 'uthlatil madhiah...yaumul ula (assabtu)
Al-makan: Taman Tun Sardon
Ma'a: Hazman Shafii

Baiklah,,, cakap melayu dulu...he2
Ia adalah mengenai satu kisah yg berlaku pada suatu pagi,
ia menjadi satu pengalaman, atau scene, yg penting untuk saya.dan menjadi pembakar (kite bak0r je) semangat baru kepadaku.
-dipendekkan cerita- lepas2 jer balik dari masjid negeri pagi tu, saya bersama kawan sorang lagi pi la sarafan di Taman Tun Sardon. Kawan saya makan nasi. Saya pun makan nasi. Minum, pesan di gerai sebelah lagi. Borak, borak, dan borak. Dan sembang... Apabila dah habis,,habis makan dan sembang, nk bay0r (bkn bak0r,,he2) kat Wak yang jaga gerai minum tu, terdengar pembantu dia cakap sesuatu kat dia...**** tuuut....
Yeah,, disitulah berlaku babak tersebut! Diorang bercakap Arab tuu.... "Pembantu Wak tu orang Arab ke?" (saje trick nk tw pasal pembantu dia tu) tanya saya,
Wak: Eh, taklah...bukan
Penulis: Isy, habis tu cakap Arab tadii...
Wak: Dia belajar Arab, boleh b.arab. Bahasa ni kena guna dia, kalau x guna, hilang.
Penulis: Oo...betul2 (sambil mengangguk2) Em, 0k2. Baik wak, saya balik dulu.
Saya pun berlalu dan menceritakan babak tersebut kat Jmey atas moto... (sambil memikirkan sesuatu...)
e2 saje...

Sekian... sanaltaqi marratan~ =)

2 comments:

  1. waaa..hebat giler syeikh kite..mabruk!

    ReplyDelete
  2. mkna nye kte kne blja arab skrg ni wlapun xda arb lg..hehe..jom2..cri tmpt ad bran..

    ReplyDelete