Saturday, October 8, 2016

Jenjalan: Penang 3D Trick Art Museum


Pada cuti eiduladha yang lalu, ayah dan ibu telah membawa saya berjalan-jalan di sekitar Pulau Pinang. Ibu telah mencadangkan kami sekeluarga ke sana disebabkan jarak perjalanan yang tidak terlalu jauh memandangkan kami berhari raya di kampung tok dan opah di Bagan Serai. Selain itu, ibu juga sudah lama menyimpan hasrat untuk pergi ke Muzium 3D yang unik ini. Ayah juga sangat bersetuju kerana disana terdapat pelbagai jenis makanan yang menjadi favourite ayah iaituuu... mamak style!! Haha... In fact, Penang was ranked as top 5 in World Best Food you know..x caye boleh tanya chef2 terkenal seluruh dunia. Hehe...so, saya pun setuju aje la.. Di bawah ni merupakan sebahagian gambar kami di #Penang 3D Art Museum. Have fun! :)


Awak tawu tak lagu ni.. abang beca..abang beca.. lalala... 

Sebelum permaian ni ditelan zaman, baik saya catat. Nama dia gasing..awak boleh google..sebab kalau cari kat mall ayah cakap memang x jumpa dah rasanya

Kampung tok & opah ialah Bagan Serai, kampung mbah wedok & mbah lanang ialah Bagan Datoh. So, kitorang amik gambar berlatar belakangkan pemandangan di 'bagan'. Teringat pantun zaman ayah saya.. Pergi ke bagan mencari ikan, bagan xde... hahaha

Tema hari guru, Jika saya bukan seorang guru, saya seorang...(driver bas). Kata tok guru ayah, almarhum Us. Yahya, suami ialah seorang driver bas, isteri ialah kelindan atau dipanggil assistant atau co driver. Yg pegang stereng ialah driver dan yang bantu ialah isteri. Anak2 penumpang kt belakang


Ni gimik kat Bukit Bendera, x dan naik dapat begambaq kat sini pun jadi la


Macam citer p.ramlee
Ni sebenarnya tak padan, patut orang di sebelah kiri akan kelihatan gergasi & yang di sebelah kanan akan kelihatan kecil, tapi saya comel sangat time ni. hehe




Photobomb! cari ape teww...




Buluh kat belakang is a lukisan ok
Berani x saya?

Kami dah x larat posing, so ayah amik gambar je..lagipun kena baring bagai cara nak posingnye
Tengok muka ibu, siann..dah letih tu
Ibu buat muka excited, Hayyan boleh slumber derk isap jari kat situ...adehh
Takutnye...titian sirathh...ampunkan dosa kami
Wow, terapung!


Itulah dia, sebahagian daripada gambar kami. Orait...sebenarnya kan, sebelum tu kami dah tidur semalam kat sana. Kat Bukit Gelugor..x jauh dengan tempat belajar ayah & ibu saya dulu, Bukit Combee. Kami menginap di rumah yg ala-ala hotel. Merasa duk rumah mewah, Ibu kata amik idea untuk rumah ibu nanti...ngeh3
Nangis
Lepas nangis...


Ok kami nak gerak dah, bye bye!! see you.. till jannah <3

1 comment: